Experience nomad life day 3 - Reisverslag uit Chengdu, China van Maaike Decock - WaarBenJij.nu Experience nomad life day 3 - Reisverslag uit Chengdu, China van Maaike Decock - WaarBenJij.nu

Experience nomad life day 3

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

03 Juli 2016 | China, Chengdu

Uit de warme tent voor de ochtendmeditatie en na ons ontbijt met de lekkere omeletten, yakmelk en yoghurt vertrokken we met de jeep nog dieper het gebied in. We zaten met een aantal in de bak van de jeep, onderweg zagen we arends, marmotten, en vele nomaden ... Mooie rit onvoorstelbaar dat er nog zoveel echt ongerept gebied is ... Zo dankbaar voor deze ervaring.

We stopten voor onze lunch aan een riviertje waar natuurlijk ook weer een aantal kruiden te bestuderen was. Mooie plek, alleen heel lastige muggen:-( … en ze kunnen er hier nogal wat van als ze steken ☹.

Dan vertrokken we voor een behoorlijke klim op zoek naar specifieke kruiden ... Zelfs opium groeit hier zomaar op de berg ... Slechts 3 van de groep hebben het gehaald tot boven … 2 haakten al vroeger af en halverwege aan de opiumplantjes (;-)) besloten Christian en ik om er ook de brui aan te geven.
Het was heel warm en de klim was voor ons beiden te zwaar … even rusten, genieten en praten … was ook leuk.
Op de terugweg maakten we een stop bij een andere nomadenfamilie voor thee maar de zoon was met de motortogekomen om te wisselen met zijn pa.
Ik had plots zo'n zin om met de moto mee terug te rijden door de velden met opa ... en ja hoor het kon alleen zou ik dan de thee missen bij de nomadenfamilie.
Ik twijfelde niet en sprong achterop de motor ... berg op en af door de velden ... geen pad te bespeuren ... grootvader probeerde mij duidelijk te maken dat ik me goed moest vasthouden ... gelukkig kan gebarentaal veel ;-).
Af en toe stoppen om hekkens open te doen en weer vast te maken ... en na een zalige rit waren we weer in ons kamp.
Eerst dronk ik een koffietje met Nordup en toen ging ik bij de nomadenfamilie ... waar de kinderen toch op een afstand bleven spelen ... die blanke met haar blond haar vonden ze toch maar wat raar ... Maar toen kwam het moment dat onze jeep kwam aangereden en de kleine zei 'apa' ... ik zei kom en stak mijn armen uit we gaan naar 'Apa' en ja hoor ik had er plots een nieuwe kleine vriendin bij ;-).

Al vlug was ik zo blij dat ik met de moto meegereden was ... de groep had een slang gezien ... wel ik moet zeggen ik ben dus eigenlijk ergens wel beschermd om die nooit te zien, gelukkig ... en hopelijk blijft het zo ;-).

's avonds zijn Beda en ikzelf nog bij de leraar van Amchi-la geweest ... een lange, lange rit ... was 3 uur 's nachts toen we terug waren. Maar het was de moeite de ontmoeting!

Nu vlug onder de wol want het zal vroeg dag zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

zaakvoerster van Tarayogini. Tarayogini is een bedrijf met een aanbod van producten naar bedrijven en particulieren die kaderen in body & mind coaching. Naar bedrijven: * stress release program (met al dan niet indiv coaching) * Authentiek leiderschap: programma gebasseerd om eerst de verbinding te maken met jezelf (van buiten naar binnen) ... en daarna de verbinding te maken met de andere (van binnen naar buiten). Program...ma bestaat uit individuele coaching en opdrachten alsook lichaamswerk. Naar particulieren: * Lu Jong, tibetan Healing Yoga (Avelgem, Oudenaarde, Brugge en Gent) * Ontstressprogramma (Yoga, Ademhaling en mindfulness meditatie) * individuele coaching ifv omgaan met stress * Energetische massages Opleidingen: Ieder jaar bestaat de mogelijkheid om een opleiding te volgen om zelf Lu Jong Teacher te worden, een programma in samenwerking met Tulku Lobsang. Het examen zelf wordt ook afgenomen door Tulku Lobsang. Yogareizen: Jaarlijks wordt ook een "ontstress" vakantie georganiseerd naar Zuid-Frankrijk met op het programma Yoga, ademhalingsoefeningen en mindfulness meditatie in een oase van rust en groen!

Actief sinds 01 Aug. 2009
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 62734

Voorgaande reizen:

24 Juni 2016 - 26 Augustus 2016

Terug naar waar mijn hart ligt ...

Landen bezocht: