Adventure part II - Reisverslag uit Mustāng, Nepal van Maaike Decock - WaarBenJij.nu Adventure part II - Reisverslag uit Mustāng, Nepal van Maaike Decock - WaarBenJij.nu

Adventure part II

Door: Maaike Decock

Blijf op de hoogte en volg Maaike

22 Juli 2016 | Nepal, Mustāng

Iets zei me al deze ochtend dan we een zware dag zouden hebben … en ja hoor.
We vertrokken vanuit onze lodge te voet richting een standplaats van jeeps … we waren nog maar 20 min ver of onze gids zei maak je klaar … schoenen en sokken uit en daar moesten we de Kali rivier oversteken … er was een bamboo brug maar eerst moesten we door het stromende water. Ik was een beetje bang van de koude maar al bij al viel dat goed mee.
Eens aan de overkant stapten we in jeep nr 2 voor vandaag … deze bracht ons naar ons eerste klooster, een Sakaya klooster in Kagbeni. Het was een oud mooi stadje met ook nog figuren van de bön.
Toen trokken we verder tot we aan een ijzeren hangbrug kwamen, wat betekende uit de jeep en weer te voet verder … door een dorpje waar niet iedereen zo blij was precies om buitenlanders te zien. Jeep 3 wel daar hadden we beter niet in gekropen want we waren nog geen 200 meter ver of we mochten terug uitstappen .. langs rotsen en ijzeren hangbruggen. Eens aan de overkant zagen we onze nieuwe jeep, ondertussen nummer 4 ;-), boven staan … ik moet zeggen het was een heel stevige klim …
Dan was het tijd voor een lunch, we zagen dat onze gids wat afwezig keek … hij wist al wat ons te wachten stond … wat eens weg met jeep 4, trokken we hoog in de bergen omhoog … plots kwam hij tot stilstand en ja hoor we hoorden terug de boodschap, maak jullie klaar we moeten te voet verder. Nu begon het echte avontuur … grote watervallen liepen over de weg … wat betekende schoenen en kousen uit, en erdoor … onze wandeling was nu toch wel één van 3 uur … met verschillende watervallen die ons pad kruisten, en stevige treks naar boven, en gelukkig soms ook naar beneden … blijkbaar was er een kleine landslide waardoor, jaja jeep nummer 5 ons niet kon komen halen … dus er zat niets anders op dan te trekken …
Het landschap is hier wel heel mooi, lijkt een beetje op de grand canion, de bergen hebben alle kleurschakeringen, het landschap is dor … Maar je komt hier niets tegen … alhoewel na 3 uur wandelen kwamen we een huisje tegen die ook dienst deed als restaurant … plots was onze gids verdwenen ☹.
Hij was blijkbaar een heel stuk terug gegaan om bereik te hebben met zijn telefoon … jeep 5 die moest hij hebben ;-)…
We trokken verder en passeerden de landslide maar onze jeep was er nog steeds niet … en voor de verandering kwamen we een waterval tegen … dus terug schoenen en kousen uit … ik moet zeggen nu begon ik toch koud te krijgen … de mist kwam ook op en dus werd het in het algemeen ook kouder … en dan moesten we weer omhoog … ik begon ook echt te puffen… want het is niet een paar meters klimmen maar een heel stuk …
Ik begon nu echt te hopen dat de jeep vlug kwam en ja hoor toen we boven waren kwam de jeep eraan … er stonden ook Sadhu’s (Indische heilige mannen) te wachten en die snapten niet dat wij 2 vrouwen voorrang kregen op hen voor een jeep.
Dan konden we verder op onze hobbelige weg richting Tsarang.
Daar verbleven we in een guesthouse waar de dames echt op 2 druppels water op Tibetanen lijken.

Maaike

zaakvoerster van Tarayogini. Tarayogini is een bedrijf met een aanbod van producten naar bedrijven en particulieren die kaderen in body & mind coaching. Naar bedrijven: * stress release program (met al dan niet indiv coaching) * Authentiek leiderschap: programma gebasseerd om eerst de verbinding te maken met jezelf (van buiten naar binnen) ... en daarna de verbinding te maken met de andere (van binnen naar buiten). Program...ma bestaat uit individuele coaching en opdrachten alsook lichaamswerk. Naar particulieren: * Lu Jong, tibetan Healing Yoga (Avelgem, Oudenaarde, Brugge en Gent) * Ontstressprogramma (Yoga, Ademhaling en mindfulness meditatie) * individuele coaching ifv omgaan met stress * Energetische massages Opleidingen: Ieder jaar bestaat de mogelijkheid om een opleiding te volgen om zelf Lu Jong Teacher te worden, een programma in samenwerking met Tulku Lobsang. Het examen zelf wordt ook afgenomen door Tulku Lobsang. Yogareizen: Jaarlijks wordt ook een "ontstress" vakantie georganiseerd naar Zuid-Frankrijk met op het programma Yoga, ademhalingsoefeningen en mindfulness meditatie in een oase van rust en groen!