Een spirituele dag in Mustang - Reisverslag uit Mustāng, Nepal van Maaike Decock - WaarBenJij.nu Een spirituele dag in Mustang - Reisverslag uit Mustāng, Nepal van Maaike Decock - WaarBenJij.nu

Een spirituele dag in Mustang

Door: Maaike Decock

Blijf op de hoogte en volg Maaike

24 Juli 2016 | Nepal, Mustāng

We doen een wandeling door het dorp Tsarang, langs kleine straatjes, het lijkt wel één grote boederij dit dorp … op straat lopen de dieren, je moet kijken waar je je voeten plaatst ;-) …
Het eerste wat we bezoeken is het Sakaya klooster. Ze zijn hier in volle voorbereiding van het bezoek van een hoge Rinpoche … de monnik zegt als jullie willen zijn jullie ook welkom deze namiddag … natuurlijk willen we deze gelegenheid met beide handen nemen. De Rinponche woont in India, Dehadrun, en komt hier voor een empowerment.

Het volgende wat we doen is de nunnery bezoeken … waar ook alle nonnetjes druk in de weer zijn voor de voorbereiding van de komst van de Rinpoche. Ze nemen hun kata’s en maken hun klaar … een klein maar mooi nonnenklooster met spreuken en gedichten aan de muur.

Daarna namen we de jeep naar, Lo-Ge-Kar Nigmapa Monastery, het eerste klooster en Mustang. En blijkbaar is dit klooster ook gebouwd om aanraden van Guru Rinpoche voor het eerste klooster, Samye, in Tibet gebouwd werd.
Rond het klooster staan veel stupa’s, er was een school op bezoek, mooi om te zien hoe al die kleintjes de mantra’s reciteren … Het is een klooster met mooie muurschilderijen en nadien heeft de lama ons toestemming om op het hoogste verdiep te gaan mediteren.
Ook hier treffen we mooie muurschilderijen.

We keren terug naar onze guesthouse om iets te eten. Daarna vertrekken we naar een weide waar HE Ken Rinpoche een White Tara empowerement gaf. De mensen zaten daar in hun mooiste kledij … reciteerden de mantra’s, smeten soms met rijst … na deze ervaring reden we door Lo-Manthang.
Een eerste wandeling door de hoofdstad … en dan weeral vroeg onder de wol.
De dagen zijn zo intens en zo gevuld dat we steeds heel moe zijn ’s avonds ;-).

Maaike

zaakvoerster van Tarayogini. Tarayogini is een bedrijf met een aanbod van producten naar bedrijven en particulieren die kaderen in body & mind coaching. Naar bedrijven: * stress release program (met al dan niet indiv coaching) * Authentiek leiderschap: programma gebasseerd om eerst de verbinding te maken met jezelf (van buiten naar binnen) ... en daarna de verbinding te maken met de andere (van binnen naar buiten). Program...ma bestaat uit individuele coaching en opdrachten alsook lichaamswerk. Naar particulieren: * Lu Jong, tibetan Healing Yoga (Avelgem, Oudenaarde, Brugge en Gent) * Ontstressprogramma (Yoga, Ademhaling en mindfulness meditatie) * individuele coaching ifv omgaan met stress * Energetische massages Opleidingen: Ieder jaar bestaat de mogelijkheid om een opleiding te volgen om zelf Lu Jong Teacher te worden, een programma in samenwerking met Tulku Lobsang. Het examen zelf wordt ook afgenomen door Tulku Lobsang. Yogareizen: Jaarlijks wordt ook een "ontstress" vakantie georganiseerd naar Zuid-Frankrijk met op het programma Yoga, ademhalingsoefeningen en mindfulness meditatie in een oase van rust en groen!

Actief sinds 01 Aug. 2009