Another glimpse of Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Maaike Decock - WaarBenJij.nu Another glimpse of Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Maaike Decock - WaarBenJij.nu

Another glimpse of Chengdu

Door: Maaike Decock

Blijf op de hoogte en volg Maaike

07 Juli 2016 | China, Chengdu

Amai ... ik ben ergens na veel proberen om de site gekunnen ... ik probeer de verslagen te posten ... afhankelijk hoelang de connectie stand houdt!
Voor de foto's zullen jullie moeten wachten tot ik terug op facebook kan want dit is verboden en dus geblokkeerd in China :-(.

Verslag van vandaag:

Deze morgen gingen we naar de Manjusri tempel, een Zen klooster. Heel mooi, heel sereen ... Tijdens mijn meditatie kwamen beelden naar boven van mij als kind en hoe gek ik toen was van China ... Ik herinner me dat ik me verklede als een Chineeske en een soort toneel meespeelde ...
Toen droomde ik echt om naar China te gaan. Wat ik trouwens in 92 gedaan heb.

Maar na mijn huwelijksreis te Tibet ben ik in een kwaadheid gekomen voor het onrecht dat de chinezen daar aanrichten ...
In 2009 ging ik terug naar Tibet en toen ik rond de Jokgang tempel zat de Tibetanen te observeren, weet ik dat ik zwaar geraakt was hoe vredevol en sereen zij met dit alles konden omgaan.
Eigenlijk was dit mijn inspiratiebron om met boeddhisme bezig te zijn ... Die rust en vrede van binnen, wat er ook gebeurt in de buitenwereld en hoe wreed het soms ook kan zijn ... Die wou ik ook vinden...
Vreemd nu sta ik hier in een tempel in China waar Quan Yin (staat voor compassion) het middelpunt van de tempel is. En hier word ik weer helemaal herinnerd aan mijn oude, warme gevoelens voor China...
Misschien is het tijd om een heling te geven aan mijn verdriet voor wat er gebeurt met Tibet (zonder het goed te keuren natuurlijk).

Na het bezoek aan het klooster slenterden we wat rond in het oude stadje errond ... Heel mooi ... het oude China moet echt heel mooi geweest zijn. Het doet wel raar om middenin een moderne miljoenen stad in zo'n oude buurt te vertoeven ... Alsof je even weg bent in een andere wereld.
In het satdje vond je kraampjes waar ze oude dingen verkochten, maar evengoed insecten op een stokje ...
We dronken koffie in een leuk koffie/thee huis waar we even filosofeerden over spiritualiteit ...

Heel verrijkende, leuke namiddag.

Versteld om zo'n mooie dag te beleven in China.
Ik voel me blij alsof ik in iets rust gevonden heb.

Maaike

  • 13 Juli 2016 - 17:25

    Conny:

    Zo tof Maaike om jouw reisverhalen te volgen, alsof we een stukje meereizen. :-)

    ThokChayChe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

zaakvoerster van Tarayogini. Tarayogini is een bedrijf met een aanbod van producten naar bedrijven en particulieren die kaderen in body & mind coaching. Naar bedrijven: * stress release program (met al dan niet indiv coaching) * Authentiek leiderschap: programma gebasseerd om eerst de verbinding te maken met jezelf (van buiten naar binnen) ... en daarna de verbinding te maken met de andere (van binnen naar buiten). Program...ma bestaat uit individuele coaching en opdrachten alsook lichaamswerk. Naar particulieren: * Lu Jong, tibetan Healing Yoga (Avelgem, Oudenaarde, Brugge en Gent) * Ontstressprogramma (Yoga, Ademhaling en mindfulness meditatie) * individuele coaching ifv omgaan met stress * Energetische massages Opleidingen: Ieder jaar bestaat de mogelijkheid om een opleiding te volgen om zelf Lu Jong Teacher te worden, een programma in samenwerking met Tulku Lobsang. Het examen zelf wordt ook afgenomen door Tulku Lobsang. Yogareizen: Jaarlijks wordt ook een "ontstress" vakantie georganiseerd naar Zuid-Frankrijk met op het programma Yoga, ademhalingsoefeningen en mindfulness meditatie in een oase van rust en groen!

Actief sinds 01 Aug. 2009
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 62735

Voorgaande reizen:

24 Juni 2016 - 26 Augustus 2016

Terug naar waar mijn hart ligt ...

Landen bezocht: