A day of travelling ... - Reisverslag uit Chengdu, China van Maaike Decock - WaarBenJij.nu A day of travelling ... - Reisverslag uit Chengdu, China van Maaike Decock - WaarBenJij.nu

A day of travelling ...

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

28 Juni 2016 | China, Chengdu

Na gisteren een hele lange dag van reizen … voor één of andere reden bleven de meeste vluchten in Azië aan de grond. Heeft het iets te maken met Istanbul … geen idee, maar iedereen die binnen Azië moest vliegen had uren vertraging en kreeg geen uitleg.

Het grappige was dat de vluchten plots met een vertrekuur aangeduid stonden … dus eindelijk een vooruitzicht maar daar zat ik voor het scherm te kijken maar er kwam geen gate nummer.
Ik had al veel volk naar verschillende gates zien vertrekken maar aangezien er geen gate voor mijn vlucht vermeld stond bleef ik maar rustig zitten (met mijn ipod in mijn oren ;-)).
Tot plots ik even luisterde wat ze omriepen en dan hoorde ik tot mijn verbazing ‘Miss Maaike Decock is the last passenger missing for the flight … please come immediately the plane is waiting.’ Amai vlug mijn gerief samen sprokkelen … om te lopen naar het vliegtuig. Ik was een beetje beschaamd maar ja ze hadden het niet aangeduid … alleen omgeroepen en als je dan luistert naar je ipod gebeurt dit ;-).

Na een uurtje vliegen maakten we een tussenstop in Lhasa, hoofdstad van Tibet. Iedereen moest het vliegtuig verlaten om in China in te stappen … dus aanschuiven aan de douane. Eerst was de dame heel vriendelijk tegen mij, maar toen ze in mijn paspoort begon te bladeren veranderde haar gezicht … ze vroeg waar ga je naartoe? Ik vastberaden naar Chengdu en toonde mijn boardingpas. En daarna, vroeg ze? Ik zei ik blijf in Chengdu … toen riep ze er een andere dame bij – terug gingen ze door mijn volledige paspoort – namen aantekeningen … Toen vroeg de andere dame ben je niet van plan om naar Tibet te gaan … ik, nee hoor naar Chengdu.
Ze vroegen om even apart te gaan staan en namen mijn paspoort mee in een bureautje waar een aantal officieren zaten. Nu begon ik toch even te denken, straks mag ik China niet binnen … Maar na een 10-tal minuten kwamen ze terug met mijn paspoort en kon ik mijn reis verder zetten.
Benieuwd als ik op 10 juli effectief in Lhasa landt en blijf wat ze gaan zeggen …
Maar gelukkig kon ik mijn trip verder zetten om 3 uur later dan voorzien te landen in Chengdu.
Waw gewoon van Nepal naar China en 10 uur onderweg ☹.

Ondertussen waren er al een aantal van de groep aangekomen in Chengdu en konden we vertrekken naar het hotel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

zaakvoerster van Tarayogini. Tarayogini is een bedrijf met een aanbod van producten naar bedrijven en particulieren die kaderen in body & mind coaching. Naar bedrijven: * stress release program (met al dan niet indiv coaching) * Authentiek leiderschap: programma gebasseerd om eerst de verbinding te maken met jezelf (van buiten naar binnen) ... en daarna de verbinding te maken met de andere (van binnen naar buiten). Program...ma bestaat uit individuele coaching en opdrachten alsook lichaamswerk. Naar particulieren: * Lu Jong, tibetan Healing Yoga (Avelgem, Oudenaarde, Brugge en Gent) * Ontstressprogramma (Yoga, Ademhaling en mindfulness meditatie) * individuele coaching ifv omgaan met stress * Energetische massages Opleidingen: Ieder jaar bestaat de mogelijkheid om een opleiding te volgen om zelf Lu Jong Teacher te worden, een programma in samenwerking met Tulku Lobsang. Het examen zelf wordt ook afgenomen door Tulku Lobsang. Yogareizen: Jaarlijks wordt ook een "ontstress" vakantie georganiseerd naar Zuid-Frankrijk met op het programma Yoga, ademhalingsoefeningen en mindfulness meditatie in een oase van rust en groen!

Actief sinds 01 Aug. 2009
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 62726

Voorgaande reizen:

24 Juni 2016 - 26 Augustus 2016

Terug naar waar mijn hart ligt ...

Landen bezocht: