Travel to a hidden Kingdom, Mustang - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Maaike Decock - WaarBenJij.nu Travel to a hidden Kingdom, Mustang - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Maaike Decock - WaarBenJij.nu

Travel to a hidden Kingdom, Mustang

Door: Maaike Decock

Blijf op de hoogte en volg Maaike

20 Juli 2016 | Nepal, Pokhara


Deze morgen vertrokken we al vroeg uit Kathmandu met de bus richting Pokhara.
Onze eindbestemming zal uiteindelijk Mustang zijn, een gebied in Nepal. De normaal 7 uren durende busrit brengt ons langs de rijstterrassen, kleine dorpjes, wilde rivieren om rafting op te doen, … . Wat een wereld van verschil van natuur, temperatuur, cultuur, … met Tibet. Terwijl er enkel een bergketen tussen zit, onvoorstelbaar.
De busrit zal denk wel meer dan 7 uren duren want eerst hebben we een oververhitte motor, rook kwam eruit, en stank ook. Dat werd onze eerste depanagestop … dat beloofd. Gelukkig na een kwartiertje was dit opgelost en konden we weer verder. We maakten een lunchstop, en voor het eerst hadden ze goede koffie ook … onvoorstelbaar langs de chaotische wegen, was er een koffiebar waar ze zelfs latte hadden ;-). Die Nepalesen hebben dat goed bekeken want na 3 weken Tibet zonder weinig of geen koffie, kon dit wel eens smaken.
Ze hadden de bar zelfs gemaakt met houten tafeltjes en leren zeteltjes, het was nog gezellig ook … in tussentijd was onze chauffeur, die ook mekanieker is ;-), de band aan het verwisselen die ondertussen half plat was … We waren nog geen half uur verder of we stonden al terug langs de kant van de weg … we zagen de chauffeur een vuil vestje aandoen en wie weet wat er nu aan de bus is … hmm 7 uur in Nepalese tijd zal dit wel eens 10 uur kunnen worden … .
Na een half uur sleutelen aan de bus vertrekken we terug … wie weet wat er nu aan was … hmm, ik vraag me af als we het nu in één trek kunnen afleggen het verdere traject ;-).

De rit op de bus is voor mij heel duaal, ik hou van dit land, maar ik kan niet echt genieten. Mijn gedachten dwalen steeds af naar België waar de plechtigheid voor mijn overleden vriendin vandaag plaats vindt. Ik moet denken aan de vele gesprekken die we samen hadden en ik realiseer me dat ik nu niet meer naar haar zal kunnen bellen, het lijkt zo irreëel. De uitstappen die we deden samen, ook al is dat al een aantal jaren geleden, kan ik me precies nog in detail herinneren … en vooral denk ik aan haar dochtertje van 3 die ze achterlaat … zo jong en al haar moeder moeten missen.
Ik probeer terug te genieten maar ik moet zeggen, vandaag ben ik alles behalve mindfull…

Na 9 uur zijn we dan eindelijk in Pokhara aangekomen … het is hier klampend warm … de moesson maakt dat het echt plakkend is het weer … dat we maar vlug weer de bergen in zijn ;-) …

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

zaakvoerster van Tarayogini. Tarayogini is een bedrijf met een aanbod van producten naar bedrijven en particulieren die kaderen in body & mind coaching. Naar bedrijven: * stress release program (met al dan niet indiv coaching) * Authentiek leiderschap: programma gebasseerd om eerst de verbinding te maken met jezelf (van buiten naar binnen) ... en daarna de verbinding te maken met de andere (van binnen naar buiten). Program...ma bestaat uit individuele coaching en opdrachten alsook lichaamswerk. Naar particulieren: * Lu Jong, tibetan Healing Yoga (Avelgem, Oudenaarde, Brugge en Gent) * Ontstressprogramma (Yoga, Ademhaling en mindfulness meditatie) * individuele coaching ifv omgaan met stress * Energetische massages Opleidingen: Ieder jaar bestaat de mogelijkheid om een opleiding te volgen om zelf Lu Jong Teacher te worden, een programma in samenwerking met Tulku Lobsang. Het examen zelf wordt ook afgenomen door Tulku Lobsang. Yogareizen: Jaarlijks wordt ook een "ontstress" vakantie georganiseerd naar Zuid-Frankrijk met op het programma Yoga, ademhalingsoefeningen en mindfulness meditatie in een oase van rust en groen!

Actief sinds 01 Aug. 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 62767

Voorgaande reizen:

24 Juni 2016 - 26 Augustus 2016

Terug naar waar mijn hart ligt ...

Landen bezocht: