No words for this adventure ... - Reisverslag uit Mustāng, Nepal van Maaike Decock - WaarBenJij.nu No words for this adventure ... - Reisverslag uit Mustāng, Nepal van Maaike Decock - WaarBenJij.nu

No words for this adventure ...

Door: Maaike Decock

Blijf op de hoogte en volg Maaike

26 Juli 2016 | Nepal, Mustāng

We stonden deze morgen op allebei zonder veel stijve spieren … gelukkig.
Bij het ontbijt zeiden we nog dat we allebei blij waren dat we een rustdag in de jeep hadden vandaag … maar toen wisten we nog niet wat ons te wachten stond …

Het had de hele nacht geregend dus dat betekende dat de wegen veranderd waren in echte modderbanen, dus heel slipperig … Ik heb toch een paar keer mijn ogen dicht gedaan onder de baan want we slipten een paar keer met de ravijn naast ons … na anderhalf uur waren we eindelijk beneden.
Maar daar was de Kali rivier weer, dus uitstappen om over de ijzeren hangbrug te gaan.
Maar de weg ernaar toe was zo slipperig met brede kleine riviertjes, en na de dag van gisteren had ik echt geen kracht meer in mijn benen om te springen. Het gevolg was dat ik natuurlijk niet over de stroom kon en met mijn voeten in het stromende water stond … het begin van kleren om niet meer aan te zien.
Jeep 2 bracht ons terug een beetje verder waar we terug een ijzeren brug overstaken … maar voor we aan de brug waren moesten we een stuk door velden en smalle richeltjes die door de regen heel slipperig waren … En toen gebeurde het … ik glijde weg, sloeg mijn voet om en ja hoor de beek in – plat om mijn buik in de modder … de zware rugzak maakte dat ik echt niet meer rechtkom … ik kon er nog om lachen want ons avontuur komt alsmaar erger ;-) … dan eindelijk aan de brug … de regen maakte ook dat het koud was … terug wachten in een lokaal theehuis om een volgende jeep.
Dit bleek niet zo evident te zijn daar de weg versperd was door enorme brokstukken … uiteindelijk vond onze gids een jeep en er gingen 3 Nepalezen mee om onder de weg het puin te helpen ruimen …
De brokstukken op de baan waren grote en kleine rotsblokken … de derde keer waren het er zoveel dat Beda en ikzelf besloten om te helpen … maar dan kwamen we terug aan een rivierstroom waar zelfs een jeep niet meer overkon … er was ook geen brug meer aanwezig door de enorme stroming … dus werd ons vierde voertuig een tractor … onze bagage werd overgeladen in de bak langs achter en wij ook in de bak … de gids raadde ons aan om op de grond te zitten en ons goed vast te houden want de schokken waren groot … we zagen 2 Italiaanse trekkers die ook de rivier niet overkwamen en onze tractor pikte ze op … eens over de rivier stond Jeep 4 ons op te wachten en konden we in één trek tot Jomosom.
Tijd voor lunch en de gids melde ons dat onze jeep van Pokhara onderweg was om ons op te halen en naar Marpha te rijden …
De tijd tikte en geen jeep … we bezochten samen het Labyrint in Jomosom … ik weet niet waarom maar toen we de buitenkant van het labyrint deden want betekent van binnen jezelf naar de buitenwereld werd ik wat verdrietig …maar na mijn meditatie ging het beter …
Aan het theehuis gekomen bleek dat de jeep er nog niet was … er was een brug weggestroomd over de rivier … eerste plan was dat we van hier naar Marpha, 6 km zouden trekken … pfff en het ging nog in mijn kleren van gisteren maar ja wat kunnen we doen ….
Een beetje verder vernam de gids dat het geen zin had dat er geen manier was om het water te oversteken … ander plan was van hier naar Pokhara met jeep … maar dat kon ook niet er waren 5 landslides …. Dus geen manier om er te geraken.
Dus informeren of we morgen met het vliegtuig kunnen … er is nog plaats maar alles hangt af van het weer … wetende dat 50% van de gevallen het vliegtuig niet kan landen zullen we zien wat morgen brengt.
We hebben een warm bed en een warme douche, dus we overleven ;-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

zaakvoerster van Tarayogini. Tarayogini is een bedrijf met een aanbod van producten naar bedrijven en particulieren die kaderen in body & mind coaching. Naar bedrijven: * stress release program (met al dan niet indiv coaching) * Authentiek leiderschap: programma gebasseerd om eerst de verbinding te maken met jezelf (van buiten naar binnen) ... en daarna de verbinding te maken met de andere (van binnen naar buiten). Program...ma bestaat uit individuele coaching en opdrachten alsook lichaamswerk. Naar particulieren: * Lu Jong, tibetan Healing Yoga (Avelgem, Oudenaarde, Brugge en Gent) * Ontstressprogramma (Yoga, Ademhaling en mindfulness meditatie) * individuele coaching ifv omgaan met stress * Energetische massages Opleidingen: Ieder jaar bestaat de mogelijkheid om een opleiding te volgen om zelf Lu Jong Teacher te worden, een programma in samenwerking met Tulku Lobsang. Het examen zelf wordt ook afgenomen door Tulku Lobsang. Yogareizen: Jaarlijks wordt ook een "ontstress" vakantie georganiseerd naar Zuid-Frankrijk met op het programma Yoga, ademhalingsoefeningen en mindfulness meditatie in een oase van rust en groen!

Actief sinds 01 Aug. 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 62782

Voorgaande reizen:

24 Juni 2016 - 26 Augustus 2016

Terug naar waar mijn hart ligt ...

Landen bezocht: