Alweer laatste dag in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Maaike Decock - WaarBenJij.nu Alweer laatste dag in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Maaike Decock - WaarBenJij.nu

Alweer laatste dag in Nepal

Blijf op de hoogte en volg Maaike

27 Juni 2016 | Nepal, Kathmandu

Drukkend warm vandaag in Nepal ... Het is nu moesson maar geen regen dus de hitte is groot ...

Deze morgen had ik een afspraak met Som de directeur van Nepal Youth Fondation. Vanuit de regering moeten ze zich terugtrekken uit sindhupalchok omdat er al teveel ngo' s daar aan het werk zijn.
Nu richten ze zich meer op de afgelegen gebieden in lalitpur district, 2 tot 3 uur rijden van kathmandu. Met het budget dat we samen verzameld hebben gaan de ingenieurs nu kijken welke scholen we voor dat geld kunnen terugbouwen.
Begin juli krijg ik een voorstel van 2 scholen en een aanbestedingsplan ... De bedoeling is dat ik eind juli ze ga bezoeken en dan beslis welkeen we terugbouwen ... Op 2 maand zou ze er moeten staan ... Betekend als ik terugkom oktober of januari kan ik ze bezoeken. Even afwachten dus ;-). Maar wel benieuwd ...
Langs de ene kant had ik graag de scholen terug gebouwd waar ik vorig jaar was maar dat plan moet ik nu dus loslaten ...

Dan een stop bij MSPN, plaats waar ik gewerkt heb met de kinderen met HIV. Deze keer kwam ik onaangekondigd dus ze waren verrast me te zien ...
Mahalaxmi, de lerares, was heel blij me terug te ontmoeten maar Sunita was er niet. Groot nieuws ze is zwanger van een tweeling ... T zak na mijn Tibetreis zijn dak ze terug kan ontmoeten ...
En dan kijken wat ze nodig hebben ... Dat is mijn jaarlijkse steun aan hen ...
De meeste kinderen die ik kende zijn er niet meer... Ze zijn terug naar hun families wat een beetje bang afwachten is. Want voor kinderen met HIV is een goed voedingspatroon heel belangrijk. Niet alleen gezonde voeding maar ook een goede regelmaat ... En in de dorpen is dat meestal niet het geval wat nefast kan zijn voor hen gezondheid ... We kunnen alleen maar hopen dat ze het goed stellen.

Een beetje geslagen door de warmte op weg naar Nina. Hopelijk ben ik op tijd want het verkeer is er hier ook niet op verbeterd in Nepal pfff ... Chaotisch, druk, stofferig en kapotte wegen!
Na 3 maal een andere weg te moeten nemen omdat er overal werken zijn ... op den duur wist mijn chauffeur ook de weg niet meer :-).
Eindelijk aangekomen bij Nina ... we hadden de eer om samen te mediteren in de Tantrische tempel ;-) Blij de 2 de keer voor mij ... vorig jaar mocht ik ook al ... is een energetisch sterke plaats.
Meteen een mooi afscheid voor Nina en ik.

Daarna naar de wondermooie stoepa van Boudha ... hij staat nog steeds in verbouwing. De ogen die je hier bovenaan mijn blog ziet zitten nog in reconstructie :-(.
De ogen staan trouwens voor Wisdom & Method.
Eerst een paar kora's rond de stoepa samen met de vele Tibetanen ... ik ben altijd heel onder de indruk van hun devotie. Al vlug had ik een paar geïntereseerde medegangers ;-) ... where are you come from ... so nice you also do the practice ;-) ... en één kende zelfs lama Karta van het instituut te Hoey ;-).
Wat kan ik er hiervan genieten, gewoon op een bankje zitten kijken naar de vele mooie Tibetanen ... dit is echt mijn lievelingsplekje in Kathmandu.

Nog even genieten ... mediteren ... en dan pakken ...
Morgen vertrek ik naar China ... internet is een groot vraagteken daar ... dus als jullie 3 weken niets lezen ... wel 19 juli ben ik terug in Nepal!

Namasté!

Maaike


  • 27 Juni 2016 - 17:20

    Cindy Ceuterick:

    elaba , je hebt daar precies nog nie veel stilgezeten e ;-)...geniet daar maar vant zonneke want hier is ze nog altijd spoorloos...zaterdag ga ik met uwe zoon op stap hopelijk zonder regen ;-)...voorzichtig daar e...vele grtz en ne knuffel xxxx

  • 27 Juni 2016 - 17:34

    Lucie:

    Wat heerlijk terug je verslagen te mogen lezen. Zo duidelijk hoe een thuiskomen dat is voor jou

  • 27 Juni 2016 - 18:41

    An:

    hey hey, amai, ik wordt al moe van het lezen hoe druk je het hebt en vliegt van hier naar der ... zalig te lezen hoe je aan het genieten bent. GENIET VOORAL VERDER !!!!

  • 28 Juni 2016 - 02:37

    Ann Potteau:

    Dankjewel om jouw boeiende ervaringen met ons te delen Maaike. Het allerbeste in China en hopelijk kunnen we verder genieten van je blog! Groetjes Ann

  • 28 Juni 2016 - 09:36

    Renata:

    Hey maaike

    Leuk om jouw verhalen terug te volgen. met al jouw reisverhalen heb je al een prachtig boek geschreven ;-) veel plezier nog en tbeste in china. Vele groetjes xx

  • 28 Juni 2016 - 11:22

    Isabelle:

    Bedankt Maaike, voor het boeiende verslag. Zo kunnen we toch een beetje meereizen naar dit boeiende land. tot gauw en succes in china.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

zaakvoerster van Tarayogini. Tarayogini is een bedrijf met een aanbod van producten naar bedrijven en particulieren die kaderen in body & mind coaching. Naar bedrijven: * stress release program (met al dan niet indiv coaching) * Authentiek leiderschap: programma gebasseerd om eerst de verbinding te maken met jezelf (van buiten naar binnen) ... en daarna de verbinding te maken met de andere (van binnen naar buiten). Program...ma bestaat uit individuele coaching en opdrachten alsook lichaamswerk. Naar particulieren: * Lu Jong, tibetan Healing Yoga (Avelgem, Oudenaarde, Brugge en Gent) * Ontstressprogramma (Yoga, Ademhaling en mindfulness meditatie) * individuele coaching ifv omgaan met stress * Energetische massages Opleidingen: Ieder jaar bestaat de mogelijkheid om een opleiding te volgen om zelf Lu Jong Teacher te worden, een programma in samenwerking met Tulku Lobsang. Het examen zelf wordt ook afgenomen door Tulku Lobsang. Yogareizen: Jaarlijks wordt ook een "ontstress" vakantie georganiseerd naar Zuid-Frankrijk met op het programma Yoga, ademhalingsoefeningen en mindfulness meditatie in een oase van rust en groen!

Actief sinds 01 Aug. 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 62804

Voorgaande reizen:

24 Juni 2016 - 26 Augustus 2016

Terug naar waar mijn hart ligt ...

Landen bezocht: